За вождовете ... и индианците

25/02/2013 20:35, Огнян Тенчев (drJeckyll), 1022/1598 прочита, 10 коментара

 

Извинявайте за заглавието ... малко се водя по модата. Но пък нашенската приказка за много баби и хилавото дете не ми се видя толкова удачна. Та сега на въпроса: Мерцедес.

Днес се появи новината, че Пади Лоу ще напусне МакЛарън в края на годината и най-вероятно ще се отправи към ... Мерцедес. Това едва ли е кой знае каква новина. Все пак от доста време се говори, че това ще се случи, но пък и посоката, която ще поеме Пади е малко ... да го кажем необичайна. Ако разбира се е истина. Но, за момента всички слухове го водят именно в Мерцедес. Има някаква вероятност да се озове в Уилямс, но пък Тото Волф вече не е там, така че логиката все още сочи към Мерцедес.

Какво обаче се случва в Мерцедес. Гледайки многото промени в отбора човек ще си каже, че са твърдо решени да бъдат тим, който редовно печели победи. Всъщност това е абсолютно задължително за тях, защото ако в скоро време това не се случи то ... е, знаем какво се случва с производители, които нямат успехи.

До днес Мерцедес разполагаха с Рос Браун, Алдо Коста и Джеф Уилис. Да кажем, че скоро ще разполагат и с Пади Лоу. Към това добавяме и наскоро присъединилите се Тото Волф и разбира се Ники Лауда. Кой с какво точно ще се занимава все още не знаем.

Дали обаче в Мерцедес не се появиха прекалено много вождове? За някои вероятно е така.

За други обаче въпросът може да бъде: дали в Мерцедес пък има прекалено малко индианци?

Какво имам предвид? Всъщност ръководителите, каквито да са те - технически директори, директори на инженерните състави, директори по аеродинамика и т.н. се нуждаят от хора, които да ръководят. Колкото и да е гениален или надарен даден дизайнер, инженер или какъвто и да ръководител, то без хората зад него той е никой. Та простичкият въпрос е дали Мерцедес имат достатъчно индианци за толкова вождове?

И говорейки за вождовете, те трябва да си имат племена. Забележете, че сравнително наскоро сформираният отбор на Мерцедес всякакси се опитва да привлече хора на отговорни длъжности. Те пък от своя страна би трябвало да привлекат хора, които да работят за тях и да сформират екип.

Какво обаче се случи с Мерцедес през последната година? Рос Браун на няколко пъти заяви, че са преструктурирали отбора и сега би трябвало да берат плодовете, разбирайте сформирахме племената имаме си индианците и вождовете. Разбира се, че това е правилна стъпка. Привлякоха Люис Хамилтън, като заместник на Михаел Шумахер. Още една правилна стъпка.

И ... след това започнаха някакви странни движения. Първо се появи Ники Лауда. После се появи Тото Волф. После се заговори за нова структура (ако старата не струвала). И сега си имат Пади Лоу. Дали отново ще започне някакво преструктуриране предстои да разберем, но при всички случаи следете за ... индианците.

Между другото говорейки за привличането на кадри, МакЛарън направиха нещо може би не толкова неочаквано. Те просто изпълниха казаното от ... Рос Браун относно плана за наследството след него. Имаха план, какво ще направят и повишиха Тим Гос до технически директор. Спомняте ли си какво написах малко по-горе? Да, индианците също могат да станат вождове. Все пак Тим Гос има стаж от 23 години в отбора на МакЛарън. Дали някога и Мерцедес ще могат да издигат вождове от собствените си индианци? Да се надяваме ...


Още от сезон 2013:




Коментари

 
ickowe
ickowe_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Половината вождове ,ще си заминат или ще се преструктурират в други звена и ще се оптимизира отбора.Генерират кадри и всичките ще минат през ситото и ще се сформира по-добър екип или екипи.Мисля си ,че нещата са по-дълбоки от това което изглежда.Темпото в началото на сезона не беше никак лошо ,но с течение на времето болида "остаряваше" докато другите ги тъпкаха с разни модификаций.Хамилтън е там за да наложи темпо на хората и мисля ,че ще се справи догодина,та Мерцедес в момента градят занапред ,а не толкова за настоящето.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 25/02/2013 22:45

 
donjon
donjon_at_abv.bg
Спор | Отговор
Не виждам проблем през 2013 Мерцедес да съберат всички налични им вождове под един покрив. Ако са мъдри (нали затова са вождове) - ще се разберат. Всички са наясно, че всъщност предизвикателството, не само пред Мерцедес, не е представянето през 2013, а революцията в правилата през 2014. Струпването на "акъл" и организационен опит в Мерцедес може и да съумее да се противопостави на индивидуалните качества на Нюи - единака гений, който печели де що има конструкторски шампионат и чиито болиди изглежда и през 2013 ще са залепени за пистата по познатия начин. Не се съмнявам, че Нюи ще надхитри останалите и при правилата за 2014 - независимо за кой отбор ще работи (знаем, че ще е редбул). При тази реалност не е странно Мерцедес да трупат много вожд. Сещам се за вожда със запек (голям вожд-лайно няма), който прекалил с разхлабителното и се затрил (голямо лайно-вожд няма). Капана при струпване на вождове е поставен и примамката е егото на всеки от тях - ако имат подкрепа от "духовете на предците" и преодолеят собствената си значимост в полза на отбора, защо да не им се получи?
Рейтинг: [0|2|0.00] 0 / 2

Публикуван на: 26/02/2013 10:53

 
Реално погледнато, тимът остава непроменен засега или поне до края на сезона. Тогава ще имат най-малко +1 вожд. Действат така, защото могат да си го позволят. Предполагам, че това означава изпитателен срок до края на сезона за всички останали вождове, най-вероятно тогава ще се разбере, кой ще си ходи и кой на каква позиция остава.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 26/02/2013 12:26

 
Не съм оптимист за Мерцедес. Големите производители не могат да скъсат с корпоративното си мислене. Това е в основата на провала на всички тях. Очаквам същото безславие и от Сребьрните стрели. Спортните каузи на Матешиц са със съвсем друга основа - в това е генезиса на успехите им.
Рейтинг: [1|3|0.08] 1 / 3

Публикуван на: 26/02/2013 12:38

 
Mika
rtomov465_at_gmail.com
Спор | Отговор
В Мерцедес имат навика да не се учат от грешките си.Във почти всички моторни спортове са правили опити за заводски отбор и с малки изключение винаги се държат като слонове в стъкларски магазин.Наливат се луди пари, наема се най-доброто в момента и се стига до прескъпия 450 SLC аутоматик във WRC или "летящия" CLK-GTR в ЛьоМан.
Рейтинг: [2|2|0.43] 2 / 2

Публикуван на: 26/02/2013 12:47

 
BigFatLiar
boiadzhiew_at_abv.bg
Спор | Отговор
Напълно подкрепям мнението на formula и от части това на Mika.
Mercedes всеки момент може да останат без финансиране от мама. Ако и тази година нямат успех (и то като успех си мисля минимум 2-ро място в шампионата), борда на директорите и акционерите може на бърза ръка да прекратят съществуването на отбора като фирмен и марката да остане само доставчик на двигатели.
Рейтинг: [3|3|0.53] 3 / 3

Публикуван на: 26/02/2013 13:07

 
EDIEDI
ivemo_at_mail.bg
Спор | Отговор
Присединявам се към мнението, че се целят в надпреварата за 2014г.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 26/02/2013 15:17

 
На мен ми беше много странно едно интервю с Люис наскоро. Питаха го направо - ти на кого докладваш? Той явно малко сконфузено казва нещо от сорта - ами който видя пръв от Рос, Улф или Лауда! Странна работа е това. Мерцедес продадоха пакет акции на Улф, което на мен ми се струва като първа крачка за излизане от този бизнес. А в същото време народа се струпва натам, може би има големи заплати, което още повече ме кара да мисля, че краят е по-близо.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 26/02/2013 17:07

 
Rumen
rumen_1981_at_yahoo.com
Спор | Отговор
Съгласявам се напълно с Огнян, че определено се събраха много "вождове" на едно място в Мерцедес. Невероятно странно е как под един покрив успяха да се съберат Боб Бел(сега технически директор), Джеф Уилис(сега на пост технологичен директор), Алдо Коста (изпълняващ в момента функцията на инженерен директор), както и Рос Браун. Все хора, които са били технически директори в други тимове в даден етап от кариерата си.

Вече към споменатите се присъединиха от тази година големите "вождове" Тото Волф и Ники Лауда, а сега вече, като че ли започна да се потвърждават и слуховете за Пади Лоу. Колко ли още директорски позиции могат да измислят в Мерцедес ГП. Явно са хора с голямо въображение, тъй като успяват да намерят директорска позиция за всеки.

Ясно е едно Мерцедес поеха по нов път - първо освободиха Михаел Шумахер и привлекоха на негово място доста по-млад, бърз и скъпоплатен пилот, като Люис Хамилтън.

Последва "напускане" на Норберг Хауг и съответно привличане на негово място на нови хора, които да променят облика на отбора и да върнах успехите. Друг въпрос е дали този път ще се овенчае с успешен край. Проблемът за мен е, че времето е това, което притиска Мерцедес и че именно поради търсенето на резултати бързо, може да се породи огромно напрежение вътре в тима.

Големи разходи за незабавен резултат - така лично бих определил тактиката, което правят Мерцедес в момента. Самите думи на Люис, че докладва на който "видя първи", някак си не говорят много добре за организацията и разпределението на задачите там. От толкова много лидери там, изведнъж не може да се определи и да изпъкне рязко един, за които да се знае, че води тима. Имам усещането, дано да греша, че тук ще се получи малко като това да събереш много звезди личности всеки с професионализма си, но и с огромното си его, които за съжаление обаче няма да могат да направят сплотен екип, който да заработи като една добре смазана машина.

Поне аз очаквам още с пристигането на Пади Лоу през 2014-та Рос Браун да напусне, а към него очаквам да напусне и още някой от по-горе споменатите Бел, Уилис или Коста. Лично аз очаквам напускане на Браун, дори да се случи някаква изненада и изведнъж Мерцедес да се озоват в битката за титлата още тази година. Поне такива признаци долавям от думите на самият Рос Браун. Всичко напомня на ситуацията с Михаел Шумахер преди година - "Нека да изчакаме, да видим как ще се развият нещата"…"Ако реша да напусна, тогава ще дойде Пади. Имаме план" и все неща от този род. По-интересно е обаче, какво би се случило, ако Мерцедес не успеят не само през 2013-та, но и през 2014-та година. Тогава на едно бързо заседание, за минути може да бъде решено да се сложи край на Мерцедес ГП, така както вече видяхме края и на Хонда, и на БМВ и на Тойота само преди няколко години.

При наличие само на "вождове в племето", изведнъж не остават "индианци", които да бъдат управлявани. Понеже знаем, че никой вожд, няма да приеме леко това, да бъде командван от друг… Това определено не е добре, а и поражда все по-голямо недоволство и сред акционерите.

Миналата седмица се появиха и поредните критики към участието на Мерцедес във Формула 1. Михаел Мудерс и Хенинг Гебхард се изказаха против участието на сребърните стрели във Формула 1. Мудерс каза нещо от сорта на: "Формула 1 е скъпа и не носи нищо на концерна." , а думите на Хенинг бяха в стил, че "Формула 1, вече не е актуална и не ни помага на имиджа." Мерцедес ГП имат споразумение с Бърни до 2020, но както сами знаем, това всъщност не значи нищо.

Дано греша и вместо загубата на още един заводски тим, след време да видим как Мерцедес ГП издигат някой на пост директор, човек, които се е издигнал от обикновен "индианец" понеже се е доказал след като е работил успешо там десетки години, както се случи в Макларън с Тим Гос.
Рейтинг: [2|4|0.18] 2 / 4

Публикуван на: 27/02/2013 00:30

 
@Rumen: Страхотен анализ, точно в десетката. Напълно съм съгласен.
Рейтинг: [1|1|0.27] 1 / 1

Публикуван на: 28/02/2013 14:49

 

Нов коментар

 

Само регистрирани потребители могат да коментират. Ако вече имате регистрация можете да влезете в сайта от "Вход". В противен случай можете да се регистирате като натиснете "Вход" и избере "Регистрация". За повече информация: f1.f-e-n.net/index.php/url14729